Határtalanul program PDF Nyomtatás E-mail

Iskolánk 30 tanulója május 1-5 között, a Határtalanul program keretében Erdélybe látogatott.
A felejthetetlen kirándulást szeretnénk most bemutatni – szövegben és képekben
1. nap- Nagyváradon megtekintettük a Székesegyházat, Szent László bronzszobrát, az Ady múzeumnál koszorúztunk, verset szavaltunk. Megálltunk Királyhágónál, a bánffihunyadi református templomnál, megismerkedtünk Torockó nevezetességeivel.
2. nap - megtekintettük a torockói néprajzi múzeumot, túráztunk a Tordai-hasadékban, megnéztük a sóbányát, a Marosvásárhelyi Kultúrpalotát, Szovátán a Medve-tavat, Farkaslakán megemlékeztünk Tamási Áronról, megkoszorúztuk emlékművét.
3. nap meglátogattuk az oroszhegyi iskolát, Homoródfürdőn megismerkedtünk a borvizekkel, feltúráztunk a Madarasi Hargitára, ahol zászlót helyeztünk el. Megcsodáltuk Székelyudvarhely nevezetességeit
4. nap utunk a csíksomlyói kegytemplomhoz vezetett, majd a Békás - szorost és a Gyilkos tavat csodáltuk meg, Máréfalván a székelykapukról kaptunk ismertetőt, leróttuk kegyeletünket a maréfalvi emlékműnél, megnéztük a korondi kézművesipar termékeit, megálltunk a zetelakai víztározónál
5. nap hazafelé megnéztük a segesvári várat majd Nagyváradon a Partium Keresztény Egyetem udvarán, a 2017-ben felavatott Arany szobornál megemlékeztünk Arany János életéről, munkásságáról, Erdélyhez való kötődéséről, elhelyeztük koszorúnkat, majd a tanulók elszavalták a költő egy versét. A kirándulás során megcsodálhattuk Erdély természeti és épített szépségeit, nevezetességeit, megemlékeztünk az ide kötődő tudósokról, írókról, költőkről, neves történelmi személyiségekről. Megismerkedtünk az egyes területekhez kapcsolódó legendákkal. Beleláthattunk az Erdélyben élő magyarság mindennapi életébe, körülményeikbe, láthattuk a magyarságukért folytatott küzdelmeiket, büszke magyarságtudatukat.

További képeket a fotóra kattintva tekinthet meg