Emberközpontú ügyfélfogadás Pest megyében PDF Nyomtatás E-mail

Szakmai konferenciát tartott a Pest Megyei Kormányhivatal október 19-én a hivatal informatikai fejlesztéseiről. A rendezvény és a fejlesztések legfontosabb üzenete és eredménye a gyors és hatékony ügyfélszolgálat kialakítása volt.

A magyar kormány által elindított két kiemelt, európai uniós forrásból finanszírozott EKOP projekt lényege az volt, hogy a jogi és szervezeti háttér átalakításával együtt a kormányhivatal járási hivatalainak integrálása és informatikai fejlesztése is megvalósuljon. Ennek lezárásaként tartott konferenciát a kormányhivatal, melyen a Pest megyei járási hivatalok és főosztályok munkatársai vettek részt.
Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a kormány alapvető célja a szolgáltató közigazgatás megteremtése, tehát a hatékony, gyors és egyszerű ügyintézés biztosítása a lakóhelyhez közel, a járási hivatalokban, a kormányablakokban, valamint a kistelepüléseken települési ügysegédek útján. A kormánymegbízott elmondta, év végéig országosan mintegy 250 helyszínen létesült és létesül kormányablak, a járásszékhelyeken, kerületekben, megyei jogú városokban, a jelentősebb településeken, egyes vasútállomásokon és bevásárlóközpontokban. Ezekben jelenleg közel 450 ügytípus intézhető, de ezek köre folyamatosan bővül, számuk 1000 fölé emelkedhet a következő esztendőben – jelentette ki Tarnai Richárd.
A látványos eredmények nem a területi közigazgatás modernizálásához szükséges fejlesztések sorozatának végét, hanem bizonyos értelemben az elejét jelentik – mondta el a kormánymegbízott, majd hozzátette, létrejött egy stabil alap, amelyre építve tovább folytatható a szakrendszerek integrációjához, a teljes, elektronikus, akár otthonról is elvégezhető ügyfélkiszolgáláshoz szükséges fejlesztések sora.
Tarnai Richárd beszédében kiemelte, a területi közigazgatás fejlesztéséhez nemcsak az ügyfélkiszolgáláshoz szükséges technikai feltételeket, hanem a központi szolgáltatásokat és az azokat kiszolgáló infrastruktúrát is fejleszteni kell. Ahhoz, hogy az ügyfélkiszolgálás szintjének növelése megvalósítható legyen, a két fejlesztési irányt egy időben, egymással párhuzamosan kell végrehajtani, ezért a projektek párhuzamosan kerültek végrehajtásra, és egymást kiegészítve szolgálják a területi közigazgatás teljes megújítását - mutatott rá a kormánymegbízott.
A két EKOP projekt keretében országosan összesen több, mint 10 milliárd forint értékben valósultak meg informatikai fejlesztések.
Kiss Judit, a Vecsési Járási Hivatal Kormányablak osztályvezetője a kormányablakok működését közvetlenül támogató rendszereket és hasznukat mutatta be részletesen.
Dr. Maruszki Gábor, a Váci Járási Hivatal vezetője a járási hivatalok informatikai működését kiszolgáló háttér-infrastruktúra fejlesztésének fontosabb eredményeit ismertette. Elmondta, kicserélték az elavult informatikai eszközöket, szervereket telepítettek, egységes központi informatikai rendszereket vezettek be.

 

Vácrátóti Hírlevél!

Iratkozzon fel és értesüljön elsőként legfrissebb híreinkről!

Keresés